Woorden over het gebed E-boek


Woorden over het gebed - Gerondas PaÏSsios van de Athos pdf epub

PRIJS: GRATIS

INFORMATIE

TAAL: NEDERLANDS
GESCHIEDENIS: december 2017
AUTEUR: Gerondas PaÏSsios van de Athos
ISBN: 9782960152609
FORMAAT: PDF EPUB MOBI TXT
BESTANDSGROOTTE: 9,45

UITLEG:

In de vijf voorafgaande delen van de serie 'Woorden van Gerondas Païssios van de Athos' wordt vaak melding gemaakt van het gebed, aangezien het voornaamste werk van de Gerondas, als monnik ''in zijn volmaaktheid'', het gebed was. Maar ook in zijn omgang met de mensen, zowel monniken als leken, streefde hij er altijd naar hen te helpen hun leven aan God toe te vertrouwen door middel van het gebed. In dit deel, dat uitgegeven is met de zegen van onze Metropoliet Nikodemos van Kassandra, zijn de woorden van Gerondas Païssios opgenomen die speciaal over het gebed handelen. Voor Gerondas Païssios is het gebed een grote kracht die God ons heeft gegeven om met Hem om te gaan, om Zijn hulp te vragen. Het deed de Gerondas leed als hij zag dat mensen tobden om te strijden ''met hun kleine menselijke vermogens'', terwijl zij de hulp zouden kunnen vragen van God, Die ''niet zomaar goddelijke kracht kan sturen, maar vele goddelijke krachten; en dan heet Zijn hulp niet alleen goddelijke hulp, maar Gods wonder''.

...eurde woorden zijn afkomstig uit het Dr. Verschuyl Puzzelwoordenboek ... Gebed en gebedsmotieven - ChristenZijn ... . ... Gebed voor het slapen gaan (1) Gebed waarmee een godsdienstoefen... (1) Gebed zonder eind (1) Gebeden (2) ... Over ons. Mijnwoordenboek.nl is een onafhankelijk privé-initiatief, gestart in 2004. Het is het gebed dat de Heer Jezus zelf aan zijn leerlingen heeft voorgezegd, toen ze Hem vroegen: "Heer, leer ons bidden." Matteus 6:7-13 Als gij bidt, gebruik dan geen omhaal van woorden, zoals de heidenen, want deze menen dat zij door hun veelheid van woorden verhoring zullen vinden.Volgt hun voorbeeld dus niet na, want voordat gij Hem vraagt, weet ... Woorden over het gebed | Boeken ... .Volgt hun voorbeeld dus niet na, want voordat gij Hem vraagt, weet uw Vader wat gij nodig hebt. Men heft beide handen op tot aan de oren en zegt: Allahoe Akbar (Allah is de grootste) Het is belangrijk dat je het uitspreekt als twee woorden: Allahoe - Akbar, je mag het dus niet uitspreken als een woord aan elkaar (dus niet Allahoewakbar). Wanneer je het gebed begint buig dan je hoofd en richt je blik op de grond en niet naar de hemel aangezien dit verboden is, zoals de Profeet zei ......